Guacamole

Imatge

Ja ho sé, el guacamole és molt típic, i qui no n’ha fet alguna vegada?

Jo us explico com vaig fer aquest ahir per picar una mica abans de dinar.

Veureu que utilitzo alguns ingredients que potser no coneixeu, però a poc a poc ja us aniré explicant les seves característiques i el per que els utilitzo, etc, etc.

INGREDIENTS

– 1 alvocat madur (el meu feia dies que rondava per la nevera)

– 1 ceba tendra petita (la vaig trossejar ben petita i la vaig escaldar durant un minut, així no resulta indigesta)

– 1 c/p de puré d’umeboshi (és el subsitut de la llimona)

– 1 rajolí d’oli d’oliva

PREPARACIÓ

Trossejar bé l’alvocat, afegir-hi la ceba escaldada i la cullerada de pasta d’ume. Barrejar-ho i aixafar-ho bé amb la forquilla, posar-hi l’oli i ja està.

No el vaig passar pel “minipimer” ja que sempre que puc intento posar-hi la meva energia positiva i no desvitalitzar els aliments.

Com veureu hi ha crudités de pastanaga, queda boníssim també amb api o nap.

Anuncis

4 pensaments sobre “Guacamole

  1. Una pregunta, Martina: perquè fas servir umeboshi en lloc de llimona? Gràcies 🙂
    Quina casualitat, perquè ara mateix anava a fer guacamole.
    La ceba l’escaldes un cop tallada?

    • Hola!
      La umeboshi és més terapèutica, ja que ajuda a alcalinitzar l’organisme. A més, la umeboshi ja ens aporta també el gust salat i no cal afegir-hi sal.
      Quan utilitzem sal, aquesta ha de ser sal marina sense refinar o sal de l’Himalaya. I per tal d’evitar que ens faci retenció de líquids, la sal s’ha de cuinar com a mínim 10 minuts, que es barregi bé amb els aliments.
      La ceba l’escaldo un cop tallada si, però sobretot molt poc temps eh!

      Bé doncs, espero haver-te aclarat dubtes. Moltes gràcies per preguntar i per intevenir. Espero que t’agradi el meu blog i que em segueixis.
      Bon profit!
      Martina

Deixa un comentari

