Crema de pèsols i quinoa

crema de pèsols i quinoa

Un plat complet en aminoàcids ja que tan els pèsols com la quinoa contenen tots els que són essencials!

La quinoa és un pseudocereal originari de Sud-Amèrica i segons la Medicina Tradicional Xina tonifica els ronyons i estimula tot el sistema digestiu, com el mill.

INGREDIENTS per a 2 persones

– 2 gots de pèsols (poden ser frescos o congelats). Sempre que puc els compro frescos, sobretot quan n’és temporada!

– 2 tasses de café de quinoa ben rentada i escorreguda

– 1 porro tallat a rodanxes en diagonal

– 1 ceba tallada a mitges llunes

– 2 dents d’all

– 10 cm d’alga wakame

– Oli d’oliva extra verge

– Sal marina sense refinar

– Aigua bona

– Vinagre de poma no pasteuritzat

PREPARACIÓ

– En una olla posar-hi un rajolí d’oli i afegeri-hi la ceba a mitges llunes i el porro a rodanxes. Tirar-hi una mica de sal i deixar que es cogui durant molta estona a foc baix, que quedi ben toveta i ben transparent. S’haurà d’anar remenant de tant en tant, si veieu que se us enganxa una mica hi podeu posar un raig d’aigua bona.

– Mentrestant netegeu la quinoa amb un bol per immersió i decantació. O sigui, poseu aigua al bol on hi ha la quinoa, remeneu una mica i veureu que l’aigua queda blanca, l’escorreu i repetiu el procés unes quantes vegades, fins que l’aigua quedi més transparent. Aquest pas és una mica “rollo” de fer, però és necessari ja que tan la quinoa com els altres cereals contenen a la seva superfície saponina, una substància que si no la treiem afavoreix la mala absorció d’altres nutrients. Cal dir que la quinoa és un dels cereals que conté més saponina.

– Quan la ceba i el porro estiguin ben cuits, llavors hi posem l’alga seca tallada a trossos, els dos alls tallats, els pèsols i la quinoa. Si els pèsols són congelats, no passa res, no cal que els descongeleu abans. Remeneu una mica que quedi tot ben barrejat i ja serà el moment de posar-hi l’aigua. A nosaltres ens agrada ben espesseta, per això només poso aigua un dit per sobre de les verdures.

– Cal deixar-ho bullir uns 20 minuts, fins que veigueu que la quinoa deixa anar l’anella que té, els pèsols tan frescos com congelats ja estaràn cuits, i l’alga s’haurà hidratat.

– Passat aquest temps ho triturarem, si cal afegir una mica més d’aigua l’afegiu, en funció de com us agradi. També en aquest moment podeu tirar-hi un raig de vinagre de poma, l’àcid del vinagre ens ajudarà a fer la digestió i afavorirà una millor absorció dels nutrients.

– A l’hora de servir, queda molt bé amb un raig d’oli d’oliva bo, una mica de pebre i cúrcuma.

Aquesta és una bona opció com a plat únic per sopar, us deixarà saciats, satisfarà la necessitat de dolç i us ajudarà a relaxar.

Bon profit, i com sempre, si la probeu ja hem direu si us ha agradat!

Anuncis

5 pensaments sobre “Crema de pèsols i quinoa

  1. Hola Martina!!

    He fet la crema aquest matí per dinar i la veritat que ha quedat boníssima….No sóc molt amiga de les algues i d’aquesta manera és genial per poder menjar-les! Quan he triturat, li he ficat unes fulles fresques d’alfàbrega i li dona un gustet molt molt bo!!

    Gràcies per compartir la recepta.

    Un petó guapa!!!

    • Ostres molt bé lo de l’alfàbrega! Jo fresca no la trobo, i l’any passat la vaig voler cultivar i se’m va fer malbé!
      Gràcies per seguir-me i per comentar la recepta.
      Un petonet!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s