Hummus

humus (1)

 Aquest plat tant típic de l’orient mitjà resulta molt nutritiu i molt ràpid i fàcil de fer.

En estudis recents s’ha observat que el cigró conté tots els aminoàcids essencials. Fins fa poc es creia que aquests eren deficitaris en metionina i cisteina, per això calia combinar-los amb cereals per tal d’obtenir proteïna completa.

INGREDIENTS per a 2 persones

– 2 tasses de cigrons secs remullats tota la nit amb 6 o 8 tasses d’aigua i una tira d’alga kombu

– 1 fulla de llorer

– 2 c/s de tahin blanc (pasta de sèsam sense torrar). Jo utilitzo tahin de sèsam integral torrat, no és tant digestiu però és més gustós.

– 1 c/s d’oli d’oliva extra verge de primera premsada amb fred

– suc de llimona

– 1 gra d’all ben picat

– 1 c/p de pasta d’umeboshi

– comí picat i pebre vermell

PREPARACIÓ

– En una olla a pressió hi poseu els cigrons escorreguts de l ‘aigua del remull, amb l’alga kombu i els cobriu d’aigua. Poseu-hi la fulla de llorer. Sense tapar la olla els porteu a ebullició, veureu que fan una espuma, aquesta s’ha de treure. Aprofiteu per treure també les possibles pells que puguin haver. Tireu un raig d’aigua freda i quan torni a bullir tapeu l’olla i deixeu coure 1 hora a foc baix. Passada aquesta estona, obriu la olla, tireu una mica de sal marina sense refinar i deixeu que bullin 10 min. més.

Si el cigró és petit i és de bona qualitat amb una hora queden prou tous per fer el paté, si quédessin durs, caldrà tornar-los a coure una estoneta més.

– Un cop cuits retireu la fulla de llorer i els escorrem guardant una mica de l’aigua de cocció.

– En un bol hi posem els cigrons, les 2 c/s de tahin, l’all picat, la pasta d’umeboshi, el suc de llimona, l’oli d’oliva, el comí i l’aigua de cocció. Vigileu de no posar-hi molta aigua, lo millor seria afegir-la a poc a poc de manera que pugueu anar ajustant la textura mentre tritureu. Igual que amb el suc de llimona, que no us quedi massa àcid.

– Tritureu fins que quedi una pasta semblant a un paté que es pugui untar a una torradeta de pa integral, o que amb un “nacho” es pugui agafar. Modifiqueu de sabor si us agrada amb més tahin, o amb més all, etc…

– Per servir hi podeu tirar per sobre llavors de sèsam blanc torrat i llavors de sèsam negre, una mica de pebre vermell i un bon raig d’oli d’oliva del bo!

Bon profit!

NOTA:

Podeu comprar els cigrons ja cuits i us estalvieu el procés del remull i la cocció. Ho he posat per que així sabeu com ho faig jo.

El cigró, com la majoria de llegums, s’han de coure i cuinar bé per evitar que siguin indigestos. De vegades els que compro de pot els escorro bé i els faig bullir 30 min. amb alga kombu o wakame, aquestes ajuden a trencar enllaços, per tant els fan més digeribles; moltes vegades també hi poso una fulla de llorer. El comí (espècie carminativa) també ens ajuda a una correcta digestió i per tan a una millor assimilació dels nutrients.

Els cigrons contenen més ferro que altres llegums i són una bona font de greixos no saturats. Segons la Medicina Tradicional Xina són bons per a l’estómac, el cor i el pàncrees, en especial en casos de diabetis.
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s