Pastís vegà de farina d’arròs, plàtan i nous

IMG_7627

Que voleu per esmorzar?? Un tallet de pastís vegà, sense llet, sense sucre i sense gluten és una bona idea.

Porta plàtan, nous, dàtils, farina de cigró, farina d’arròs i melassa de cereal entre d’altres…

Prepareu els estris i els ingredients que us explico com el vaig fer!

INGREDIENTS per 1 pastís

– 3 c/s de farina de cigró i 1 got d’aigua (serà l’equivalent/substitut als 3 ous ecològics).

– 200g de farina integral d’arròs

– 50 ml de llet vegetal (avena, arròs, ametlla…)

– 3 c/s de melassa d’arròs

– 1/2 got d’oli oliva extra verge de primera premsada en fred

– 1 sobre de llevat sense gluten

– 1 plàtan madur

– 1 grapat de nous trossejades

– 1 grapat de dàtils talladets

– 1 pessic de sal

PREPARACIÓ

– Mesclem la farina de cigró amb l’aigua, ho anirem fent a poc a poc de manera que mentre anem barrejant ens ha de quedar una textura com si fóssin ous batuts.

– En aquesta massa líquida hi anirem afegint la melassa d’arròs, la llet vegetal i l’oli. Hem de mirar de que quedi ben amorosit i ben barrejat tot.

– En un bol a part haurem ajuntat la farina d’arròs, el llevat i la sal. Ho passarem per un colador fi mentre ho afegim a la mescla líquida anterior i ho anirem barrejant bé, procurant que no quedin grumolls.

– En aquesta massa, ara si més sòlida, hi posarem el plàtan trossejat i ho tornarem a batre manual fins que quedi una textura suau i amb algún trosset de plàtan que després trobarem com un “tropezón”.

– Podeu deixar reposar la massa com a mínim una horeta a la nevera, fins i tot es pot deixar fins al dia següent.

– Passat aquest temps, encendrem el forn a 180ºC i deixarem que s’escalfi una mica. Mentrestant en un motlle de plum-cake hi estendrem un rajolinet d’oli. La massa de la nevera la barregem enèrgicament i la posem al motlle.

– Per últim, enfarinem una mica les nous i els dàtils per tal que no vagin al fons de la massa i es quedin a sobre del pastís. Amb les mans movem el motlle per que mescli tot bé i ja ho podrem posar al forn 40 min.

– Sabrem que estarà cuit quan el punxem amb un escuradents i aquest surti net. Caldrà vigilar el fornejat per evitar que es cremin les nous i els dàtils de sobre.

Bon profit i bon esmorzar o berenar!

pastís farina d'arròs i plàtan. vegà (2)

Advertisements

4 pensaments sobre “Pastís vegà de farina d’arròs, plàtan i nous

  1. Hola Martina, acabo de descobrir el teu blog i tenen molt bona pinta les receptes! La majoria veganes i sense gluten, i a més sense gaire ingredients estranys, difícil de trobar!
    Intentaré fer aquest pastís, aviam com em queda… La farina de cigró per substituir els ous en una cosa dolça no la he provat mai, però potser em queda més lligat que amb plàtan o llavors de lli, que em sol quedar que fa moltes molles i es desfa!
    Gràcies 😀

  2. Hola Martina!!!

    m’agrada molt aquesta recepta i provaré de fer-la!!! (quan el petit de 6 mesos em deixi una estoneta 😉 Volia comentar que si ha de ser sense gluten, la llet no pot ser de civada…. Arròs o ametlla està bé!!! Per no confondre si hi ha algun celíac/a!!!

    Enhorabona!

    • Hola Eva!
      Exacte, si ha de ser estrictament sense gluten la llet de civada no pot ser, tot i que actualment s’estan fent estudis que diuen que els celíacs podríen prendre civada ja que el seu gluten és més digestiu. De fet al regne unit en mengen!
      Jo no sóc celíaca, sóc intolerant, i a mi l’avena em senta malament.

      Bé doncs, donar-te les gràcies per passar-te pel meu blog, espero que t’agradi!
      També vull agrair-te la puntualització de la civada, 😉

      Fins aviat!
      Martina

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s