Carabassons farcits de quinoa i mongeta tendra

imageJa hem tornat de vacances, en tenia ganes per poder compartir amb tots vosaltres més receptes!

Un dels dies que vam estar a casa ma mare al poble li vaig voler cuinar alguna cosa bona, i van ser aquests carabassons farcits de quinoa.

És un plat lleuger i complet ideal per a un soparet d’estiu. Li van encantar!

La cúrcuma, un dels ingredients del curry, és una espècie amb poder antiinflamatori, sobretot quan es combina amb pebre negre acabat de moldre.

INGREDIENTS per a 2 persones

– 2 carabassons grandets

– 2 tasses de les de cafè de quinoa ben rentada (per eliminar la saponina)

– 4 tasses de les de cafè d’aigua bona (que no sigui la de l’aixeta). A casa utilitzo la Bezoya.

– 1 tira d’uns 10cm d’alga kombu o wakame, o algues espaguetti de mar remullades amb sal uns deu minuts i escorregudes.

– 100-150g de mongeta tendra (aproximadament)

– 1 ceba gran

– 2 grans d’all

– llavors de sèsam torrat

– cúrcuma i pebre negre acabat de moldre

– oli d’oliva extra verge de primera premsada en fred

PREPARACIÓ

– Obrim els carabassons per la meitat horitzontalment, i amb una cullereta els buidem reservant la polpa.

Posem dos dits d’aigua en una olla gran amb un cistellet per coure les meitats de carabassó al vapor uns 5 minuts. Que no quedin massa tous. Els deixem refredar per poder-los farcir després.

– Començarem a coure al quinoa.  En una olla escalfarem les 4 tasses d’aigua amb l’alga wakame o kombu i quan bulli hi tirarem la quinoa. Normalment el que faig és tallar l’alga ben petita, així després es més còmoda de menjar. Recordeu que la quinoa, tot i que la rentem bé, farà espuma que hem de treure amb una cullera. Quan l’haguem tret, llavors podem baixar el foc i deixar que es vagi coent a poc a poc.

De vegades la deixo cuita, així a l’hora de preparar el plat no trigo tanta estona.

– A continuació tallarem al ceba per la meitat i després a mitges llunes. La sofregirem suaument en una paella amb una mica d’oli.

Per fer la ceba cal posar-la a la paella amb l’oli al mateix moment d’encendre el foc, al principi deixem el foc fort i hi afegim sal marina, remenem bé per tal que es barregin els ingredients i aconseguim que la ceba sui i la sal es cuini, d’aquesta manera evitem que ens provoqui retenció de líquids.

– Mentrestant tallarem les mongetes a trossets. A mi m’agrada tallar-les en forma de rombes, o sigui en diagonal. Les afegirem al sofregit de ceba i baixarem el foc. Si veiem que la ceba es crema o s’enganxa hi posarem un rajolinet d’aigua, repetirem la operació totes les vegades que sigui necessari, d’aquesta manera evitem passar-nos d’oli.

– Els trossos de polpa reservada els picarem petits i els afegirem al sofregit amb la ceba i les mongetes. Ara també serà el moment de posar els allets picadets i remenar bé, de manera que es vagi coent tot uniformement.

– Quan tinguem la quinoa bullida, que ja hagi absorbit tota l’aigua, l’haurem de tirar a la paella amb les verdures i barrejar bé. Llavors posarem un rajolinet d’oli, la cúrcuma i el pebre negre recent mòlt; tornarem a barrejar. Ens ha de quedar tota la preparació ataronjada. Ho deixem uns minutets més i ja estarà a punt per omplir els carabassons.

– Omplim bé cada meitat de carabassó i per sobre hi posem les llavors de sèsam torrat.

Espero que la probeu i que us vingui de gust! 😉

NOTES:

– Si enlloc de kombu o wakame heu escollit posar-hi l’espaguetti de mar, el moment de fer-ho és quan s’estàn sofregint les verdures. També cal tallar-la petitona per tal que sigui agradable de menjar.

– Per aprofitar millor els nutrients de les llavors de sèsam torrat és convenient tritura-les amb el morter japonés (suribachi) o amb un molinet de cafè.

– Si us agrada una mica més saladet el plat, podeu afegir-hi salsa tamari. Però l’heu de posar al sofregit de verdures i quinoa quan ja hagueu apagat el foc, ja que el tamari com el miso, tenen uns enzims que ens ajuden a la digestió, aquests amb les temperatures elevades es destrueixen, per això convé posar-los al final de la cocció amb el foc apagat quan ha baixat una mica la temperatura de la preparació.

Com que aquest és un blog amb receptes sense gluten us vull explicar una altra cosa respecte la salsa tamari i la salsa de soja. El tamari no porta gluten per que és la fermentació de la soja amb sal; en canvi, la salsa de soja, normalment hi han afegit blat. Per tan jo normalment utilitzo tamari, n’utilitzo un de la casa lima, baix en sal.

– Aquest plat es podria acabar al forn, però llavors ja no seria refrescant per l’estiu ja que la cocció al forn escalfa molt els aliments.

Advertisements

3 pensaments sobre “Carabassons farcits de quinoa i mongeta tendra

  1. Moltes gràcies per la recepta! L’acabo de fer per sopar, i ara que la torno a mirar m’adono que m’he oblidat la mongeta tendra 🙂 Això em passa per no apuntar-m’ho!
    He fet servir porro en lloc de ceba, i ha quedat molt bona!

      • Si, de fet jo ja ho he pensat que li faltava alguna cosa, però no se m’acudia quina verdura posar-hi, les bledes no em semblava que anessin a quedar bé i en les mongetes no vaig ni pensar-hi! Un altre dia ja hi pensaré 🙂

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s