Hamburgueses de polenta amb llavors i alfàbrega

burguer de polenta amb pesto (4)

He vingut de vacances amb ganes de cuinar i he tingut temps per fer-ho, així que m’he deixat portar pel que em venia de gust fer i probar.

Aquestes hamburgueses són molt digestives ja que la sèmola de blat moro (la polenta) ho és. A més, resulta fàcil i ràpida de cuinar. Al post de la pizza de polenta ja us vaig dir que el blat de moro és el cereal per excel·lència de l’estiu i ara que ja es va acabant vaig voler probar-les. Van quedar de conya!

Pot ser un dinar molt nutritiu, ric en carbohidrats, aminoàcids, greixos sans, vitamines, minerals i fibra. Ideal per a esportistes o per a persones veganes. Ah! I com sempre sense gluten.

INGREDIENTS per a 2 persones

– 1 tassa i mitja de les de cafè de polenta integral ecològica. És important que sigui eco per garantir que no sigui modificada genèticament.

– 1/2 tassa de les de cafè de farina de cigró (és el substitut de l’ou)

– 1 ceba tendra grossa tallada a mitges llunes

– 1 pastanaga tallada a daus o ratllada (quedarà millor ratllada)

– 1/2 carabassó tallat a rodanxes diagonals i després a daus

– fulles d’alfàbrega

-1 o 2 dents d’all picadet petit

– anacards lleugerament torrats (sempre queden més cruixents que si són crus)

– pipes de girasol i de carabassa també torrades una mica ja que així són més digestives i per tant aprofitarem millor els seus nutrients.

– Oli d’oliva extra verge de primera premsada en fred

– 6 tasses de les de cafè d’aigua bona

– Sal marina amb espècies o amb bolets

PREPARACIÓ

– Per començar fem un sofregidet amb la ceba ben a poc a poc i amb una mica de sal marina, fins que la ceba vagi quedant tobeta i transparent, sobretot que no es cremi. Si en algún moment veieu que s’enganxa tireu-hi una mica d’aigua.

– Mentre es va fent la ceba, talleu el carabassó i ratlleu la pastanaga, els afegiu a la paella. Aneu remenant que es vagi coent tot d’una manera uniforme, cal fer-ho a poc a poc. Quan hagueu acabat ho reserveu.

– Un cop fet el sofregit de verdures, vaig preparar la picada d’alfàbrega i all. Piqueu les fulles d’afàbrega amb un ganivet de ceràmica per evitar que s’oxidin, poseu-ho en un morter, afegiu l’all i els anacards trencats amb les mans i amb la mà de morter tritureu alhora que hi aneu tirant un rajolí fi d’oli d’oliva. Ha de quedar una mescla fineta i una mica cruixent.

– Per últim farem la polenta. En una olla baixa posem la farina de cigró que és cogui una mica, sense oli ni aigua. Passat una estona hi tirem les 6 tasses de les de cafè d’aigua. Vigileu ja que la olla està calenta i l’aigua pot esquitxar una mica. Remeneu bé la mescla de farina i aigua, que no quedin grumolls. A continuació ja podreu tirar en forma de pluja la polenta sense deixar de remenar i amb el foc ben baix. Un cop tingueu tota la polenta a la olla apagueu el foc i seguiu remenant. Ara serà el moment de barrejar el sofregit de verdures amb la polenta. Deixeu-ho reposar un momentet.

– Quan ja tingeu la massa la repartiu en dos plats. A cada plat hi podeu posar una mica d’oli i extendre’l per tal de que la massa no s’hi enganxi. Llavors amb la massa de cada plat la separeu en tres trossos i feu forma d’hamburguesa. Ho podeu fer amb una cullera o amb les mans amb una mica d’oli. Cal que quedin ben apretadetes per que sinó es desfaràn a l’hora de menjar. També el que podeu fer, que jo no ho vaig fer, però el Sergi em va dir que quedarien bé, és fer-les una mica a la planxa.

– Per acabar el plat, tant si les feu a la planxa com si no, decoreu-les amb les pipes de carabassa i girasol i amb la picada d’alfàbrega per sobre. Com a la foto. Bon profit, espero que us agradin molt! 😉

NOTES: Podem substituir la farina de cigró per tofu. La Rocío, que és ella qui em va donar la idea de fer aquestes hamburgueses, les va fer amb tofu. Però a mi el tofu no m’agrada tant com la farina de cigró. El tofu cal bullir-lo com a mínim 20 minuts amb alga kombu o wakame,  ja que aquest és fa amb la llet de soja i la soja és una llegum, com totes les llegums cal que ens les mengem ben cuites per tal que siguin més digestives i per aprofitar els nutrients. Les llegums crues contenen substàncies que actuen com antinutrients. Segons la Medicina Tradicional Xina, el tofu refreda l’organisme, aquesta és una altra raó per la qual cal bullir-lo. Per altra banda el cigró és interessant per que ens aporta tots els aminoàcids essencials per l’organisme.

Advertisements

5 pensaments sobre “Hamburgueses de polenta amb llavors i alfàbrega

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s