Galetes de coco

galetes de coco veganes s (1)

Us venen de gust unes galetes súper sanes per esmorzar? Aquí les teniu, ràpides i fàcils de fer!

Com sempre aptes per celíacs, per intolerants a la lactosa i perfectes per a vegans!

Feia molts dies que volia fer galetes però no sóc molt amiga de la mantega ni del sucre blanc i no sabia com fer-les. Aquesta setmana se’m va iluminar i amb 4 coses que tenia per casa em vaig atrevir!

INGREDIENTS per a 18-20 galetes

– 100g de flocs grans de coco (he utilitzat els de la casa Rapunzel i els he passat pel molinet per que quedessin més fins)

– 150g de farina d’arròs integral

– 1 plàtan madur

– 2 cullerades de melassa d’arròs

– 4 cullerades d’oli d’oliva extra verge de primera premsada en fred

PREPARACIÓ

Pre-escalfeu el forn a 150-180ºC.

Barregeu tots els ingredients en un bol i amasseu amb les mans. Al principi queda una massa que se separa una mica, però si ho mescleu bé va quedant més homgènia.

Per fer les galetes us poseu un cullerada de massa a les mans i la aixafeu una mica per anar donant forma rodoneta i planeta.

Jo no les he fet ni molt primes, ni molt gruixudes per tal que ni es creméssin ni quédessin crues per dins.

Amb 15 minutets de cocció n’hi ha prou. Treieu-les del forn, deixeu-les refredar i ja us les podreu menjar.

Espero que us agradin molt, ja em direu el que!

galetes de coco veganes s (5)

Les galetes guardades en un pot de vidre

Anuncis

14 pensaments sobre “Galetes de coco

    • Hola Angelica!
      Gràcies per passar pel meu blog, em fa molta il·lusió!
      La melassa d’arròs es pot substituir per concentrat de poma, seria la millor opció. També podries posar xarop d’agave, sinó també pots utilitzar sucre morè (sense refinar) o una mica d’estevia.
      Espero haver-te ajudat!

      Salut,
      Martina

      • Hola, Martina,

        Fa temps que vull dir-te que em van encantar les galetes. Ja les he fet varies voltes. Use coco rallat en compte dels flocs, mel per la melaza i la farina d’espelta (aprofitant les coses que tinc normalment).

        Volia donar-te les gràcies. M’agrada molt el teu blog!

      • Hola Angelica!!!!

        Quina il·lusió que em diguis això, de veritat que m’agrada molt que visiteu el blog i que probeu les receptes!!

        Moltes gràcies, seguiré penjant cosetes, espero que t’agradin!

        Una abraçada,
        Martina

  1. Jo les vaig fer l’altre dia! Amb agave i la farina de fajol i de panís, perquè eren les que tenia 🙂 Van quedar ben bones, tot i que una mica toves pel meu gust. Queden més cruixents amb farina d’arròs?
    Moltes gràcies per la recepta! 😀

    • Hola Zaharamh!

      Que bé que les hagis probat, quina il·lusió! La farina de fajol m’agrada molt, ho hauré de provar!
      A mi amb la farina d’arròs també em van quedar una mica toves, però no molt eh! Vaig pensar que si les feia més primetes potser em quedaríen més cruixents.
      Haurem de seguir provant 😉

  2. Hola.Quiero hacer estas galletas y te agradecería si me aclaras unas dudas que tengo sobre los ingredientes.
    Es saber si se pueden hacer con coco rayado en vez de copos, y ¿que otra harina se puede poner que sea fácil
    de encontrar y de el mismo resultado que la de arroz ?
    Gracias

    • Hola Maria Jose!

      Que ilusión saber que me sigues.
      Estas galletas si que se pueden hacer con coco rallado, te quedaran igual de bien. Y de harina, si quieres puedes usar una harina de espelta integral. Yo usé la de arroz por que no puedo tomar gluten, per seguro que con la de espelta seran buenas!

      Ya me dirás como te han quedado si las haces.
      Gracias por participar, para cualquier otra cosa ya sabes donde estoy.

      Salud,
      Martina

  3. Hola Martina,
    Aquesta tarda he provat les galetes, han mort d,èxit.
    Et vaig veure al concurs i em vaig quedar amb les ganes de provar.les i avui he buscat fins que he descobert el teu blog, per cert m,ha encantat.
    Moltes gràcies per compartir.
    Nia

    • Hola Nia!!!

      Quina il·lusió que us hagin agradat tant!
      Moltes gràcies per xafardejar-me, me’n alegro molt que t’agradi el meu blog. Penjaria més coses si tingués més temps de cuinar i de fer fotos, però poc a poc el vaig construint.

      Un plaer compartir 😉

      Salut,
      Martina

  4. Hola Martina,
    M’encanta el teu Blog!
    Vull probar aquesta recepta pero he de fer-la sense plàtan perquè hi ha un intolerant a casa.
    Per què probaries de substituïr-lo?
    Moltes gràcies,

    Pilarín

    • Hola bonica!!!

      Moltes gràcies pel comentari, em fa molta il·lusió que t’agradi el que penjo!
      Mmmmm aquestes galetes están de mort, i van guanyar un concurs! En aquest cas el plàtan la funció d’ou, així que si no sóu vegetarians o vegans hi pots posar ou, i sinó amb llavors de lli mòltes barrejades amb aigua i deixar reposar una mica per tal que quedi una textura com si fos ou batut. En quan a quantitats no et sé dir massa, fés la prova i ja em dirás què tal!

      Espero haver-te ajudat, si no és així no dubtis en posar-te en contacte amb mi altre cop!

      Gràcies per la confiança!

      Salut,
      Martina
      M’he explicat bé?

Deixa un comentari

