Tarta de poma versió Martina

pastís de poma (1)

Durant les nostres vacances va ser l’aniversari de la mami, així que al arribar li vaig fer un pastís saludable i boníssim!

És un pastís de poma diferent. Resulta perfecte per esmorzar o berenar i com sempre sense gluten, sense sucre, sense llet ni ous…

Vaig amb la recepta…

INGREDIENTS

– 1 tassa de flocs de mill

– 3 pomes golden ecològiques pelades (jo les vaig tallar a quarts i després a làmines, però hagués quedat millor si les hagués fet a daus)

– 2 tasses de suc de poma ecològic

– 2-3 c/p de kuzu

– 1 c/p de flocs d’agar-agar

– 1 grapat de nabius

– 2 c/s d’oli d’oliva verge extra

– canyella en pols

 

PREPARACIÓ

– En primer lloc posem en un bol la tassa de flocs de mill, els nabius, una cullerada d’oli d’oliva, la meitat del suc de poma, un pessic de sal i un pessic de canyella en pols, ho deixem com a mínim una hora, fins que els flocs hagin absorbit tot el líquid. Jo els vaig deixar tot el matí, fins la tarda no vaig fer el pastís.

– Un cop passat aquest temps, en un motlle engrassat o en un motlle amb paper vegetal hi evoquem la preparació i ho movem una mica, que quedi ben repartit.

– Les pomes tallades a daus les colocarem sobre la base de mill. Hem de procurar que cobreixin tota la superfície. Espolvoregem canyella i un altre pessic de sal. Ho tapem amb paper vegetal i ho posem al forn previament pre-escalfat a 150-170ºC durant 20 minuts.

– Passat aquest temps, ho treiem del forn, pintem una mica la poma amb oli i ho tornem a posar al forn, però ara sense tapar, durant 5-10 minuts més, només per que es dauri una mica la part de dalt sense que es cremi.

– Mentres, diluïm el kuzú amb una mica de suc de poma fred, la resta del suc el posem en un cassó al foc i hi tirem en forma de pluja els flocs d’agar-agar remenant amb una cullera de fusta fins que quasi comenci a bullir, llavors hi incorporem el kuzú, coem un parell de minuts més sense deixar de remenar fins que la preparació es torni altra vegada de color transparent. Retirem del foc i ho evoquem sobre la tarta, que la cobreixi del tot i la deixarem un altre cop al forn, però ara el forn apagat per deixar que acabi de fer-se.

– Hem d’esperar que es refredi del tot per garantir que es solidifiqui abans de donar-li la volta i servir.

El que vaig fer jo: el dissabte al matí vaig posar els flocs en remull, amb els nabius, el pessic de sal i la canyella. A la tarda vaig fer el pastís. Sembla molt complicat però no ho és gens, en uns 45 minuts ho tens llest, això si, fins al dia següent no ho vaig desmotllar. Ens el vàrem menjar per esmorzar amb un te, boníssim!

 

NOTA: Tant el kuzú com l’agar-agar faràn que se solidifiqui i quedi tota la massa sòlida.

El kuzú és un midó extret de forma artesanal d’una arrel (Pueraria lobata) provinent de la xina. En Medicina Tradicional Xinesa s’utilitza aquest producte per tractar problemes de pulmó i d’intestí gruixut entre moltes altres coses. Resulta un bon remei per a les mucoses pulmonars i digestives, que són les que hem de cuidar a la tardor per preparar bé l’hivern.

 

 

Anuncis

Deixa un comentari

