Boletes de moniato i coco

boletes de moniato (2)

Normalment utilitzem el moniato només per Tots Sants, és una llàstima ja que aquest tubercle és un aliment molt interessant que té bones propietats nutricionals!

El podem trobar des de principis de tardor a finals d’hivern.

Aquesta recepta és una altra manera de menjar-lo. Per la castanyada faig els panelletes amb moniato enlloc de patata, i les boletes de moniato són molt semblants a uns panellets. A veure que us semblen, espero que us agradin!!

 

 

INGREDIENTS

– 1 moniato mitjà, d’uns 100g

– 1 got de farina d’ametlla, uns 50g

– ratlladura de pell d’1 taronja ecològica

– 1 got de flocs de coco (coco en pols) i cacau en pols sense sucre

PREPARACIÓ

– Fem el moniato al vapor amb pell. També es pot fer al forn (quedarà més gustós). El deixem refredar i un cop fred el pelem.

– En un bol posem el moniato pelat i aixafat amb una forquilla, la farina d’ametlla, la ratlladura de la pell de taronja i el coco (no el posem tot, ja que en deixarem una mica per després arrebossar les boletes). Ho barregem tot, que quedi ben mesclat, sense trossos de moniato grans fent que quedi una massa homogènia

– En un platet a part posem el coco ratllat que em reservat. Amb les mans farem les boletes i les arrebossarem amb el coco. En fem unes quantes i de la mateixa manera procedim per arrebossar les de cacau.

I ja està, així de fàci l 😉 Probeu-les que són molt bones, com sempre sense sucre, sense llet i sense farines refinades!

També les podeu arrebossar d’ametlla en granet, com els panellets!

NOTES: Sovint es compara el moniato amb la patata ja que tots dos poden utilitzar-se d’una forma semblant a la cuina, però les propietats nutricionals d’un i de l’altre són una mica diferents. El moniato és més ric en vitamina A, E, C i àcid fòlic. A més, aquest és ric en metionina, un aminoàcid essencial que conté sofre, així ajuda a “desintoxicar” el fetge.

El seu sabor dolç ajuda a calmar l’ansietat per menjar aliments ensucrats.

Fet al vapor conserva el seu alt contingut en aigua, i no es caramelitza, es a dir, conserva millor les seves propietats nutricionals.

Vaig aprendre aquesta recepta al curs de cuina naturista de l’IFPS Roger de Llúria. I la vaig veure il·lustrada al blog de la Montse Fransoy: http://platillos-volantes.blogspot.com.es/

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s