Púding de chía i nabius

puding de chia amb nabius frescos (1)

La recepta d’avui és una proposta per esmorzar, berenar o per postre! Resulta molt nutritiva ja que conté una bona càrrega de vitamines, minerals, aminoàcids i greixos saludables interessants per a l’organisme.

Els fruits vermells estàn farcits d’antioxidants i són rics en substàncies amb poder antimicrobià i antifúngic.

 

 

 

INGREDIENTS

– 2 c/s de flocs de mill o flocs d’avena

– 2 c/s de llavors de chía

– 1 grapat de nabius frescos

– 1 c/s de nabius liofilitzats (opcional)

– 1 tassa de llet d’ametlla, d’avena, escaiola (alpiste) sense sucres afegits

– 3 ametlles crues, 1 nou  i 1 nou de brasil a trossets

– 1 plàtan

– canyella en pols

 

PREPARACIÓ

– La nit anterior poseu en un bol els flocs de mill, el plàtan, la canyella i les llavors de chía amb la llet vegetal que hagueu escollit.

– En un altre got poseu les ametlles crues amb una mica d’aigua i també deixe-ho tota la nit.

– Al dia següent, escorreu les ametlles, peleu-les i poseu-les a la preparació del bol.

– Abans de menjar-vos-ho remeneu bé la barreja, tireu-hi els nabius frescos i els liofilitzats, la nou, la nou de Brasil, les amtelles i ja estarà a punt per omplir-vos d’energia!

Bon profit!

 

NOTES: Podeu utilitzar també llet de coco i flocs de coco per posar per damunt. La recepta admet múltiples combinacions de fruita (maduixes, poma, mango…), altres fruits secs, o decorar amb llavors de carabassa i de girasol.

És important posar algún ingredient cruixent que obligui a mastegar la preparació per afavorir una bona digestió!

Posem les ametlles en remull, ja que així seran més fàcils de digerir, per tant aprofitarem millor els seus nutrients.

Les llavors de chía són molt riques en omega 3, un tipus de greixos saludables molt necessaris per al nostre organisme. A més són les llavors amb més proporció d’aminoàcids, tenen un alt contingut en calci, en potassi i en ferro. Es recomana prendre entre 1 o 2 cullerades al dia. Són una molt bona opció per enriquir la nostra dieta o per si volem seguir una pauta per perdre pes.

La curiositat d’aquestes llavors, com les de lli, es que tenen la capacitat d’absorvir aigua, fet que fa que quan ens les mengem ens ajuden a mantenir el cos hidratat. A part, com que són riques en fibra, afavoreixen el bon funcionament del sistema digestiu.

 

Advertisements

Un pensament sobre “Púding de chía i nabius

  1. Retroenllaç: Púding de maduixes amb chia, bayes de Gogi i coco sec | MartiNaTural

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s